Volymfön

Verkligen haft fullt upp de senaste dagarna! Har pluggat.. jo, tro det eller ej!
Idag fyller min far så det blir att fira honom, den skener jag iväg till min saknade vän
och imorn festar vi te't lite sådär på kanten. Blir grillchill hos Kevin sen vidare på fina
festigheter.

Oerhört bra dag idag, ont i ögat och trött på att skala potatis, men fasen vilken fin dag!
Har jag talat om för er hur mycket jag tycker om pojkar? Speciellt pojkar som helt, random,
inpulsivt, från intet, hälsar! Ja, då blir man glad. Det höjer en lite innifrån.

Köpte en ny tröja idag med, eller ska man väl kalla det linne va!

tr

H&M - 149 kr

Perfekt till en varm sommardag, till ett par höga shorts (istoppade eller inte) med en färgglad
bikini under! Så ska i alla fall jag se ut i sommar.

Klippte en igår, färgade och avslutade med en volymfön eftersom hon ville ha lite volym.
Dagens tips:
Har ni lite tråkigt, glanslöst och platt hår? Då vet jag det perfekta sättet att slippa undan detta.
Kan ta lite tid, men handlar det om hår är det värt lite extra tid, för att underlätta medmänniskornas
syn. Ta en borste, ha lite fuktigt hår, en hårfön och lite spray. Börja nerifrån och innifrån från hårbotten,
dra borsten lite uppåt, för det är intill hårbotten vi vill ha volymen. Dra sedan utåt och vrid lite på borsten
så att håret snurras sunt borsten. Hår upp håret och blås håret i riktning uppåt från hårbotten. Spraya.
Gör så i hela håret och jag kan garantera ett fluffigare och mer livligare hår.



Rätt dålig bild, men hoppas ni förstår grejen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0